Flickan med örhänget!

Det här konstverket är designat och används som ett bruksföremål – nämligen en melitta-, servett eller kuverthållare. Du kan säkert hitta ett användningsområde som passar dig bättre.

Den består av två lika långa glasplattor. Den främsta är i en ljusgrå nyans medan den invändiga är i klarglas. Ansiktets form består av svarta platta pinnar som jag har skurit och limmat på den grå glasplattan efter min designade mall. Detsamma har jag gjort med håret, ögat, läpparna och örhänget.

När allt är limmat, reliefbränner (3D-bränner) jag verket för att till slut lägga det på en form (som ser ut som en tegelsten) och bränner det ytterligare en gång så att glaset böjs till rätt form.

Eftersom jag tycker mycket om verket har jag det framme synligt och använder det som melittahållare. Jag har gjort flera stycken med andra motiv (tex. blommor och stora fräcka läppar) som jag kommer att visa framöver.

Berätta gärna för mig vad du skulle använda ett sådant konstverk till.

Ett stort tack till er alla som delar, gillar och kommenterar mina inlägg. Det uppskattar jag väldigt mycket.

Ha en skön kväll och vi ses snart igen.

Kram

/Noni :0)

Kommentera

