Ballongflickan!

Hallå, hallå,

Här kommer ett glaskonstverk som jag har gjort utifrån min fantasi. Eftersom jag är modetokig och älskar 50-talsklänningar ville jag se om man kan få fram den rätta känslan på glaskonst; fast med lite humor.

Basplattan är av klarglas. Glaset till klänningen är svart/vittspräcklig och har en snygg ytstruktur. Klänningen är skuren i två delar. Överdelen är triangelformad för att få fram den smala midjan och underdelen är skuren och slipad i en stor och klockad modell. Två utskurna rosetter återfinns i midjan samt vid handen som håller i 5 ballonger. Ballongerna har jag skurit och slipat för att få fram den rätta ballongdesignen. För att få fram detaljer som armar, ben, hals och ballongsnören har jag använt tunna, svarta, runda glaspinnar.

Min ballongflicka blev precis som jag tänkte mig och som jag ritade upp den.

Ett stort tack till er alla som delar, gillar och kommenterar mina inlägg. Det uppskattar jag väldigt mycket.

Ha en skön kväll och vi ses snart igen.

Kram

/Noni :0)

Kommentera

