Svart, rockigt men även chict…

Hej, hej,

Idag visar jag två stilar – en ”rockig” och en ”Parisiskt chic” – där jag utgår från samma grundplagg.

Den ”rockiga” looken är egentligen en väldigt enkel och okomplicerad outfit. En åtsittande svart klänning (French Connection) i den ”nya” midilängden. Längden tycker jag är supersnygg och passar både med boots (som jag har på bilderna) men man kan definitivt kombinera med svarta fina loafers, högklackade sandaletter eller svarta klassiska pumps. För att inte frysa har jag en svart ullkappa (Petroff). Även den är i en klassisk modell.

Duon är en oslagbar kombination och kan aldrig bli fel…

 

För den ”chica” stilen byter jag helt enkelt ut kappan mot en rutig, kort kavaj/jacka (privat) med metallknappar. Det är så snyggt med stora rutor i svart/vitt.

Accessoarerna är få. Jag vill framhäva det guldfärgade skärpet och gulddetaljerna i mina boots (båda privata) för att få en rockig men chic stil. Övriga smycken är i stål och från Edblad (privata).Jag hoppas att jag, med dagens outfit, har inspirerat er till att våga mera och även tänka utanför den berömda boxen ;0).

Ett stort tack till er alla som delar, gillar och kommenterar mina inlägg. Det uppskattar jag väldigt mycket.

Ha nu en skön torsdagskväll och vi ses snart igen.

Kram

/Noni :0)

 

Kommentera

