Vardagselegant i grått och blått!

Hallå, hallå,

Hur snygg och elegant är inte kombinationen grått och marinblått? Kulörerna gifter sig väldigt bra med varandra…

Kombination nr 1 – på väg till jobbet. Jag har en marinblå bastopp (French Connection) som även finns i offwhite, ett par tuffa blå jeans (Gardeur) i modellen Zora (smal i passformen med smal ben- och fotvidd) och en ljusgrå, kort, åtsittande kavaj (Apriori). Jag toppar outfiten med en ljusgrå ullkappa (Petroff) och en marinblå halsduk i Jakull (Mansted). Accessoarerna är få. Ett par pärl-/strassörhängen (Pipol´s Bazaar), en liten svart kuvertväska i skin samt mina mörkblå mockaboots får avsluta outfiten.

Kombination nr 2 – på väg till Ica. Samma topp och byxa som ovan fast här har jag valt en ljusgrå poncho (Zorbé) istället för kappan. Den finns även i svart.

Med dagens outfit vill jag visa hur enkelt man kan sätta ihop vardagsoutfits utan att tumma på vare sig känsla eller utseende.

Jag känner mig riktigt fin i den här färgkombinationen. Jag har använt mycket grått och svart eller grått och vit i kombination tidigare, men inte just grått och blått. Skall börja använda det mycket mera nu.

Jag hoppas att jag har inspirerat er att tänka i nya banor.

Ett stort tack till er alla som delar, gillar och kommenterar mina inlägg. Det uppskattar jag väldigt mycket.

Ha en skön kväll och vi ses snart igen.

Kram
/Noni :0)

Kommentera

