Glas på kedja!

 Bildresultat för ole lynggaard katrine Hej igen,

Idag visar jag två smycken som jag har gjort på glasfusingen.

Ansiktet är det första jag gjorde när jag började på glasfusingen. Det är uppbyggt av fem lager och är bränt i relief för en 3d-effekt.

Fjärilen har enbart 2 lager (vingarna och kroppen) men jag kan så klart inte låta bli är sätta lite glamour på den i form av lite ”bling” i ena hörnet ;0).

Inspirationen till fjärilen kommer från Ole Lynggaard. En helt bedårande och fantastik kollektion full av fjärilar och med eller utan stenar. Jag blev helt tagen av dessa fjärilar. Kunde inte glömma dem helt enkelt. Bestämde mig för att testa att göra en egen av glas. Jag är inte i närheten av Oles makalösa design och material men jag gjorde det på mitt sätt och blev väldigt nöjd.

Vad tycker ni om mina smycken?

Det är allt från mig för den här veckan.

Ni få ha en mysig fredag och en supertrevlig helg och vi ses igen nästa vecka.

Kram

/Noni :0)

Kommentera

