Giovanna Bataglia look alike…

giovanna-bataglia-look-alike1giovanna-bataglia-look-alike2giovanna-bataglia-look-alike3

Ciao vänner!

Dagens ”look alike” och inspiration är från den italienskfödda Giovanna Battaglia. Hon har jobbat inom modebranschen i många år; från modell till stylist och vidare till modechef för Vogue Gioiello och Vogue Pelle. Hon är känd för sin sofistikerade, polerade och lekfulla stil; både i sitt arbete och i sin personliga stil. Hon är en av mina favoriter som jag ofta hämta inspiration av. Jag älskar hennes kvinnliga och eleganta stil.

Som ni ser har Giovanna på sig en prickig, nougatfärgad jumpsuit, med guldfärgade smycken. Jag har valt en militärgrön jumpsuit (French Connection). Till den har jag silverfärgade stålsmycken från Edblad (mina privata), mina beige högklackade skor och en liten paljettväska i puderosa (Pipol´s Bazaar) och avslutningsvis ett par mörkbruna solglasögon för en komplett och perfekt look.

Jag gillar jumpsuits för man kan enkelt ”klä upp” dom eller ”klä ner” dom. En skinnjacka över axlarna och med ett par sneekers på fötterna så får man en sportig look.

Ett stort tack till er alla som delar, gillar och kommenterar mina inlägg. Det uppskattar jag väldigt mycket.

Ha en skön kväll och vi ses snart igen med nya och spännande inlägg.

Kram

/Noni :0)

Kommentera

