Dress makeover!

dress-makeover1dress-makeover2

Idag tänkte jag visa hur ett plagg kan förändras totalt med lite fantasi och med hjälp av en skräddare.

Utgångsplagget på första bilden är en djurmönstrad, V-ringad sidenklänning från Passport. Den är knälång och har genomskinliga långa ärmar. Jag gillade mönstret på klänningen, tyget och att den är V-ringad men jag tyckte för övrigt inte om modellen på just mig. Jag har aldrig trivs riktigt bra i den och därför har den bara hängt i garderoben och samlat damm. När jag gick igenom mina klänningar för ett tag sen hittade jag den och bestämde mig för att göra någonting åt den. Antingen ge bort den eller piffa till utseendet.

Som ni ser på andra bilden så är det inga revolutionerande ändringar som skräddaren behövde göra. Vi tog bort ärmarna och öppnade upp 4 slitsar (2 fram och 2 bak). Det gjorde den till en helt annan klänning och är numera en av mina favoriter, som jag använder ofta. Sommar som vinter.

Med hjälp av stora turkosa smycken får jag en fantastisk kontrast till mönstret på klänningen.

Har ni ett plagg som ni inte är nöjda med eller trötta på? Ge plagget en chans till. Man vet aldrig, det kanske blir en av era favoriter :0).

Ett stort tack till er alla som delar, gillar och kommenterar mina inlägg. Det uppskattar jag väldigt mycket.

Ha en skön eftermiddag/kväll och vi ses snart igen.

Kram

/Noni :0)

Kommentera

