Ränder på ränder!





Som ni säkert märker så älskar jag ränder; framförallt när de går på rätt håll.

Den stickade, svart/vita toppen med chevronmönster (påminner om modehuset Missonis berömda mönster) och en tuff dragkedja på ena axeln kommer från vår nya leverantör French Connection. Har kombinerat den med en beige/vit/svart-randig, ankellång bomullsbyxa från Gardeur.

Toppens ränder går horisontellt, vilket breddar min överkropp (som är smalare än underkroppen och behöver breddas för att få rätt balans mot mitt höftparti) och byxans går lodrät, vilket förlänger min siluett.Båda plaggen kan kombineras var för sig på många olika sätt; t ex toppen med ett par enfärgade vita eller svarta byxor (för en mer stilren look). Byxan kan kombineras med alla plagg som ligger på bordet, eller med en enfärgad svart eller vit ovandel (t ex blus eller tunika) för en elegantare look.

Accessoarerna är tuffare och många idag. Jag har ett par creoler med fjädrar i svart/guld, ett stelt armband med paljetter i svart och guld samt en svart/vit kuvertväska med svart lädertofs och chevronmönster. Allt från Pipol´s Bazaar. Till slut ett par vita slingbacks med kilklack och jag är redo för att möta dagen.

Ett stort tack till er alla som delar, gillar och kommenterar mina inlägg. Det uppskattar jag väldigt mycket.

Ha det så gott och vi ses snart igen.

Kram /Noni :0)

Kommentera

