Kläder på tork i solsken

Kläder på tork i smala gränder

Med det här glaskonstverket tänker jag på sommar och sol på någon vacker ö i den grekiska arkipelagen. Trånga, mysiga gator där kläderna hänger och fladdrar på tork mellan huskropparna i den starka solen.

Jag har använt en klar ofärgad avlång platta som bas och lagt smala avlånga och färgglada bitar på rad i form av hus, med snedtak, fönster och dörrar. En stor gul sol i ena hörnet ”torkar” kläderna på tvättlinan. Detta är bränt i 750 grader för att få fram en 3D-effekt (relief). Jag är riktigt nöjd med resultatet och blir så glad varje gång jag går in i köket och drömmer mig bort till någon avlägsen plats :0).

Ett stort tack till er alla som delar, gillar och kommenterar mina inlägg. Det uppskattar jag väldigt mycket.

Ha det så gott och vi ses snart igen.

Kram /Noni :0)

Kommentera

