Solkysst ansikte

Från och med idag kommer jag att visa några egenproducerade konstverk i glas.

Det började för ca 1 år sedan. Vi var i Danmark på en minisemester och vi körde runt i den vackra Danska landsbygden. Plötsligt ser vi 3 st gigantisk stora och fantastiskt fina glastavlor på en husfasad. Det visade sig vara en glaskonstnärs ateljé/verkstad. Hon producerade varierande glaskonst men det som jag fastnade för var hennes ansikten som stod på fot mot ett fönster. Solen lyste igenom ansiktet och ni kan bara tänka er vilken effekt det blev. Dom var fantastiska och just där och då tänkte jag; kan hon så kan väl jag J. När vi kom hem anmälde jag mig till en kurs i glasfusing. Jag är nu inne på min fjärde termin.

Här ser ni mitt första glaskonstverk (naturligtvis i form av ett ansikte) som står mot vårt fönster i vardagsrummet, där solstrålarna vackert lyser igenom. Jag själv är otroligt nöjd med det och att jag har lyckats få fram samma känsla  och effekt som konstnären i Danmark. 

Ett stort tack till er alla som delar, gillar och kommenterar mina inlägg. Det uppskattar jag väldigt mycket.

Ha det så gott och vi ses snart igen.

Kram /Noni :0)

2 reaktioner på ”Solkysst ansikte

Kommentera

